L’enorme quantitat d’informació, pàgines web i blogs que hi ha a internet ho posen difícil per fer-se un forat en aquest món digital. Per aquesta raó, t’expliquem uns trucs molt senzills amb els que podràs guanyar visibilitat I pujar alguns esglaons en el posicionament SEO de Google.
Això sí, recorda que, per sobre de tot, el SEO tracta de generar contingut de qualitat i que resulti útil als usuaris que busquen una informació concreta. Així que, si vols tenir un bon posicionament, no t’oblidis de la qualitat dels teus continguts i d’oferir a la teva audiència una informació que resulti valuosa i satisfactòria.
- Busca les paraules clau del teu blog
Saber quins termes són els més buscats pels usuaris t’ajudarà molt a escriure amb unes o altres paraules clau. Allò més útil per posicionar-te de manera efectiva al SEO de Google és utilitzar les denominades “Longtails” que en català es traduiria com “paraules de cua llarga”, i que són aquelles cadenes de paraules en seqüència que conformen una recerca més específica.
Per exemple, tindràs més possibilitats d’augmentar el teu tràfic de visites si escrius sobre “menjar mexicà per aniversaris de nens”, que si simplement escrius sobre “menjar mexicà”. En el fons, es tracta de diferenciar-te i especialitzar-te en algun aspecte molt concret respecte la teva competència directa.
Finalment, no t’oblidis d’usar un truc antic però eficaç: ressalta les paraules clau amb negretes, cursiva i subratllat.
Per saber quines paraules clau utilitzar, et poden ajudar eines com el Keyword Planner de Google Ads o el web rankingCoach, entre moltes altres.
- Escriu titulars atractius, simples i cridaners
El titular és la porta d’entrada dels usuaris al teu web, així que has de destinar totes les teves forces en aconseguir un bon titular. Aquí tens alguns consells que et resultaran útils de saber.
Per començar, els titulars curts sempre venen millor que els llargs. En segon lloc, cal tenir en compte que els titulars que comencen amb la paraula “com” tenen garantia d’èxit, ja que són paraules molt buscades pels lectors.
Una altra modalitat que no falla són els titulars a mode de llista: “4 mètriques imprescindibles en xarxes socials”. A més, també val la pena escollir el verb més adequat (evitar termes comodins com “fer, estar, guanyar…”). I, per sobre de tot, deixa volar la teva imaginació i pensa un titular diferent, atractiu i original que cridi l’atenció.
- Canvia i adapta la URL que surt per defecte
Quan crees una entrada al teu blog, surt per defecte una URL predeterminada, però que sovint no resulta orgànica. Simplement has de deixar les paraules clau i diferenciadores a la URL i eliminar-ne les determinants, conjuncions, preposicions i altres paraules que no aportin valor diferencial a la cerca de Google.
- Afegeix recursos gràfics
Google premia aquelles pàgines que utilitzen varietat de recursos gràfics per facilitar la lectura als seus usuaris. Por aquest motiu, és interessant que incorporis diferents recursos gràfics al teu web, si pot ser de creació pròpia.
El més important són els vídeos: destaquen per sobre dels altres recursos ja que atrauen al lector i faciliten molt la comprensió. Un altre recurs que has de tenir en compte són les imatges. Vigila de no posar imatges que pesin massa, ja que la teva pàgina trigarà molt a carregar-se i SEO de Google ho posicionarà malament. D’altra banda, és interessant acompanyar els textos amb infografies, gràfics o qualsevol altre idea que tinguis per fer més atractiva la informació.
- Interactua amb la teva audiència i fes que participi de manera activa
Has de concebre els posts com elements generadors de contingut per si sols. I és que a través de la interacció amb el públic -mitjançant secció d’opinions, ressenyes, comentaris, etc.- és molt més fàcil fer-se un nom en el món de Google.
Es tracta de veure el teu blog com una àgora virtual on tothom senti que té veu i, com a conseqüència, comparteixi el contingut o el recomani a altres amics i coneguts a través de xarxes socials. Si veus que ningú comenta al teu blog, sigues tu mateix qui iniciï el debat, incitant a la participació dels usuaris amb els anomenats CTA (Call to Action).
- Ús d’enllaços interns i externs
Incrustar enllaços interns i externs al teu blog és una bona arma per fer que el teu posicionament de Google millori, ja que és una manera d’indicar que cert contingut és de qualitat i resulta interessant, i que, per tant, hauria d’aparèixer com a primer resultat a les cerques.
Els enllaços interns ajuden a la teva pròpia pàgina a millorar la seva puntuació SEO, alhora que faciliten als lectors la navegació pel teu lloc web. D’altra banda, els enllaços externs serveixen per recomanar altres pàgines web i al mateix temps aconseguir que els enllaços d’altres llocs dirigeixin al teu, i així augmentar el tràfic de visites.
Per últim, recorda: el SEO és sinònim de temps i paciència. No obtindràs resultats extraordinaris de la nit al dia; però amb una disciplina constant i una cura militant del teu blog, al final arribarà la teva recompensa!
Per més consells sobre màrqueting i publicitat, visita la nostra web o deixa’ns la teva opinió.
Recent Comments