Tothom s’ha plantejat, més d’un cop, quina és la clau per generar idees. En l’entorn del màrqueting i la comunicació, aquesta inquietud esdevé una prioritat. Aquí intentarem descobrir algunes pistes per entendre com desenvolupar idees originals i exitoses.
Una idea és una representació mental. Una representació mental de quelcom material o immaterial, real o imaginari, concret o abstracte. A aquesta representació s’hi arriba per l’observació, l’anàlisi, l’associació de diferents conceptes i l’experiència. Segons Plató, el món de les idees és el món de les formes perfectes i universals. És per això, que al món de les idees s’hi arriba a través del coneixement. Tenir una idea no és fruit de l’atzar. Tot el contrari. És conseqüència de la reflexió i de la imaginació.
La imaginació és a la base de la creativitat i respon a la necessitat humana de la ficció, que explica el gust per les històries. Però els psicòlegs que l’han estudiat han determinat que la imaginació està basada en els mateixos processos cognitius que el pensament racional. Per tant és evident que per generar idees, cal tenir l’actitud adequada i seguir una metodologia . És imprescindible ser receptiu al pensament creatiu i saber aplicar la tècnica per connectar coneixements i sintetitzar conceptes.
En aquest sentit, us fem 4 recomanacions que a TouchPoint posem en pràctica per a qualsevol exercici creatiu:
- Generar deu idees cada dia.
- Dibuixar les idees per reestructurar-les.
- Distanciar-se psicològicament per generar millors idees.
- Trencar els propis patrons.
Metodologia i actitud. Reflexió i imaginació. Aquestes són les pautes per crear idees que ajudin a explicar conceptes i a transmetre missatges. Aquestes són les claus de la comunicació publicitària.
Per tenir una idea cal reflexionar i imaginar.
Per tenir-ne de bones cal fer-ho sovint.
A Touchpoint utilitzem aquesta metodologia per crear les millors campanyes creatives pels nostres clients. Com per exemple, la que vam desenvolupar per a KH-7 ECO
Recent Comments